pezeshkyarA

مطالب آموزشی پزشکی

pezeshkyarA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

۱- بصیرت
مارتین لوتر کینگ رویای جامعه ای را داشت که همه در آن برابر باشند؛ مهاتما گاندی آرزو داشت مردم در هندوستان با ادیان مختلف در صلح و آرامش زندگی کنند، سر وینستون چرچیل می خواست بریتانیایی ها در طول جنگ مقاومت کنند. این ها یعنی هر رهبر کاریزماتیک دارای چشم اندازی است – آنها می توانند فراتر از افق پیش رو ببینند و جهانی را متصور شوند که در آن شرایط به گونه ای متفاوت از این که هست، پیش می رود.
بصیرت داشتن؛ به معنای درک این موضوع است که برای پیشرفت؛ بهبود مداوم مورد نیاز است. شما باید در مسیر پیشرفت خود قرار بگیرید، یعنی جایی که دائما به دنبال گسترش مهارت هایتان و یادگیری چیزهایی فراتر از منطقه ی آسایش خودتان باشید. علاوه بر این، شما باید با دیگران مشورت کنید و بدانید که تجربیات آنها چگونه شخصیت آنها را شکل داده است. اگر شما می توانید درک خود را از جهان، با تجارب دیگران ترکیب کنید، می توانید راه حل ها و رویکردهای جدید را برای حل همه مشکلات متصور شوید.

مردمی که بصیرت دارند؛ هم رویا پرداز و هم مرد عمل هستند. شما باید وقت کافی برای فکر کردن به جهان پیرامون تان و مشکلاتی که با آنها مواجه هستید؛ بگذارید؛ اما در حالی که دیگران در حال حل و فصل کردن مشکلات هستند؛ کل روز شما قطعاً نباید به رویاپردازی بگذرد.

۲- سخنوری
انسانهای کاریزماتیک به خوبی با دیگران ارتباط می گیرند. برای اینکه مردم را با خود همراه کنید – تا از دیدگاه شما درک درستی داشته باشند و به آن اعتقاد پیدا کنند – باید بتوانید پیام تان را با صدای بلند و واضح با دیگران به اشتراک بگذارید.

دو جنبه کلیدی سخنوری در مورد رهبری کاریزماتیک وجود دارد. اولاً، این مورد به سادگی به معنای برقراری ارتباط بهتر و توانایی صحبت کردن در مورد مسائل پیچیده با مردم به نحوی است که آنها درک کنند شما چه می گویید. در دنیای کسب و کار، کلید موفقیت در سخنوری آن است که بتوانید چرایی، چگونگی و زمان را توضیح دهید. شما باید دلیل و یا دیدگاهی که پشت عملکردتان است توضیح دهید، روشن کردن آنچه که برای رسیدن به هدف و جلب اطمینان مردم مورد نیاز است؛ درک این موضوع است که چگونه همه این کارها باید سریع انجام شود.

برای مطالعه سایر ویژگی ها کلیک کنید...

  • ۹۹/۰۱/۱۳
  • نیکی مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی