pezeshkyarA

مطالب آموزشی پزشکی

pezeshkyarA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

خواص به لیمو

1-بهبود هضم
یک فنجان چای گرم تهیه شده از برگهای تازه ی به لیمو، برای سالم نگه داشتن سیستم گوارش بسیار توصیه میشود. این یک درمان خانگی برای بهبود اسپاسم روده و دردهای معده است. گفته میشود که مصرف روزانه این چای موجب بهبود تهوع، سوء هاضمه، نفخ شکم و گرفتگی های ناگهانی معده گردد. این گیاه برای درمان نارحتی های معده بیخطر است. افرادی که علایم مربوط به اسهال دارند میتوانند آن را به رژیم غذایی خود وارد کنند.

2- برای احتقان مفید است
میتوان به لیمو را برای درمان سرفه های دائم و ثابت انتخاب کرد. این گیاه دارای خواص خلط آور است. متخصصان تغذیه توصیه میکنند که دمنوش گرم به لیمو میتواند موجب خارج شدن خلط از دستگاه تنفسی شود.

مطالعات مختلف نشان داده اند که ترکیبات موجود در این گیاه میتواند همزمان احتقان را تسکین دهد و به خروج خلط از دستگاه تنفسی منجر شود. باوجود این برای درمان احتقان مداوم باید به پزشک مراجعه شود.

3- بهبود سلامت روان
روغن به لیمو، موثرترین داروی گیاهی برای ازبین بردن استرس و اضطراب است. پس از یک روز آشفته میتوانید رایحه ی بی نظیر آن را استنشاق کنید. ترکیبات موجود در به لیمو میتواند هورمونهایی در بدن را که به آرامش اعصاب کمک میکنند تنظیم کند. اگر از استرس مزمن رنج میبرید باید به لیمو را به رژیم غذاییتان وارد کنید. 

برای مشاهده سایر خواص به لیمو کلیک کنید.

  • ۹۹/۰۱/۱۱
  • نیکی مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی