pezeshkyarA

مطالب آموزشی پزشکی

pezeshkyarA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

خواص نعناع

آلرژی ها: گیاه نعنا حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهاب است که رزمارینیک اسید نامیده میشود. مطالعاتی در مورد اثربخشی آن بر تسکین علایم آلرژی های فصلی بعنوان یک درمان طبیعی انجام شده است.
شیردهی: شیردهی مادر برای نوزاد و مادر مزایای ویژه ای دارد اما ممکن است موجب درد و آسیب به نوک پستان شود. مطالعه ای که در آوریل 2007 در مجله ی بین المللی تغذیه با شیرمادر منتشر شد نشان داد که آب نعنا موجب جلوگیری از ترک نوک پستان و درد آن برای مادرانی که اولین بار به فرزندشان شیر میدهند میشود.
سرماخوردگی های معمول: نعنا حاوی منتول است که یک ترکیب آروماتیک طبیعی ضداحتقان است. این ترکیب میتواند موکوس و خلط را رفع کند و خروج آن را تسهیل کند. منتول همچنین اثر خنک کنندگی دارد و بخصوص در ترکیب با چای میتواند گلودرد را تسکین بخشد.
سوء هاضمه و گازمعده: نعنا یک گیاه آرام بخش است که برای هزاران سال است که به ناراحتی های معده یا سوء هاضمه کمک میکند. نعنا به افزایش جریان صفراوی کمک میکند که این به سرعت و بهبود هضم کمک میکند (همچنین ممکن است از سطح کلسترول سالم حمایت کند). نعنا همچنین به بهبود درد و ناراحتی ناشی از گاز و نفخ معده کمک میکند. چای نعنا یک درمان خانگی معمول برای نفخ معده است.
سندروم روده ی تحریک پذیر (IBS): روغن نعنا میتواند بعنوان یک درمان موثر و ایمن برای درمان افرادی که از دردمعده و ناراحتی های مرتبط با IBS رنج میبرند مفید باشد. میتوانید از کپسولهای مربوطه هم برای درمان استفاده کنید. 
زخم معده: در مطالعه ای که روی موشها انجام شد مشخص شد که منتول یک نقش بالقوه در کاهش زخم معده مرتبط با مصرف الکل و استفاده ی منظم از داروهای مسکن دارد.
تسکین درد: استفاده ی خارجی ازعصاره ی نعنا، به افزایش آستانه ی درد در افراد منجر میشود. نعنای برزیلی هم بعنوان تسکین دهنده ی درد وقتی بعنوان چای مصرف میشود مفید است.
پوست: استفاده از روغن، پماد یا لوسیون نعنا بصورت موضعی برای پوستهای آسیب دیده با نیش حشرات، دانه های پوستی و دیگر واکنش ها آرام بخش و کمک کننده است.
سلامت دهان: نعنا یک ترکیب ضد میکروبی طبیعی و تازه کننده ی تنفس است.

برای مطالعه دیگر خواص نعناع کلیک کنید.

  • ۹۹/۰۱/۱۰
  • نیکی مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی